Moeite met het vinden van de juiste woorden? Ik schrijf ze voor je.

Persbericht

Het persbericht is hét middel om via de media een groot publiek te bereiken. Een goed persbericht gaat niet alleen naar de dagbladen en rtv, maar ook naar blogs en andere online media. Online is het persbericht makkelijk te verspreiden, delen én levert het links naar je website op. Het persbericht is een kleine investering, maar van groot belang.

Een persbericht laten schrijven

Je lanceert een nieuw product of een unieke dienst. En daarbij wil je alle mogelijke publiciteit die te behalen valt, benutten. Een persbericht is dé manier om offline in het nieuws te raken, en online je nieuws gemakkelijk te verspreiden, te delen, en door te laten linken naar je website. Om het beste eruit te halen, besluit je je persbericht te laten schrijven door een freelance tekstschrijver die er verstand van heeft. En je komt terecht bij mij. 

Ik verzamel alle benodigde informatie aan de hand van een formulier dat je invult. Eventuele aanvullende vragen worden telefonisch of per mail gesteld. Vervolgens start ik met het schrijven van het persbericht.

Een succesvol persbericht

Bij het schrijven van het persbericht wordt rekening gehouden met drie belangrijke punten:

  1. Actualiteit;
  2. Belang;
  3. Doelgroep.

Aan de hand van bovenstaande punten en het ingevulde formulier worden vervolgens één of meerdere – afhankelijk welke doelgroepen er zijn – professionele persberichten opgesteld. Elk persbericht voldoet aan de richtlijnen die worden gesteld aan structuur en stijl en is klaar om verstuurd te worden naar een perslijst.

De voordelen van een persbericht

Een nieuw innovatief product, een nieuw initiatief, een fundraiser of een prijs voor je bedrijf of product… Maar al te vaak laten organisaties en ondernemers de kans liggen om media-aandacht te krijgen. Terwijl het verspreiden van een persbericht een uitgelezen kans is een naam bij een breed of juist specifiek publiek bekend te krijgen. De voordelen van een persbericht:

  1. Goedkoper, maar dezelfde of meer impact als een (dure) advertentie;
  2. Je profiteert van het bereik van het medium;
  3. Je profiteert van het betrouwbare imago van het medium;
  4. Snelle communicatie, zeker online;
  5. Het versturen van het persbericht plan je zelf in;
  6. Online is je persbericht snel deelbaar en verkrijg je links naar je website;
  7. Je kunt afstemmen op specifieke doelgroepen.

Benieuwd hoe jouw persbericht eruitziet?

Is een persbericht geschikt voor mij of mijn product? Zoek je een ervaren tekstschrijver die regelmatig persberichten opstelt? Neem vrijblijvend contact op. Samen bespreken we de mogelijkheden.

Ja, ik wil een professioneel persbericht!

Contact

Voordelen van het persbericht

Free publicity

Een persbericht is niet duur en kun je zelf veelvuldig verspreiden. Onder regionale en nationale media, offline en online.

Bereik en imago van het medium

Profiteer van het bereik en het imago van gevestigde media die jouw persbericht opnemen. Door een perslijst op te stellen van alle relevante media – ook vakmedia, consumentenmedia en gespecialiseerde magazines en fora bijvoorbeeld – vergroot je het bereik van jouw boodschap onder de beoogde doelgroep.

Een persbericht voor elke doelgroep

Denk je een product in met aan de ene kant een vrouwelijke doelgroep, en aan de andere kant een mannelijke doelgroep. Deze groepen bereik je via hele andere perslijsten, en met subtiele verschillen in de boodschap stel je voor elke groep een eigen persbericht op.

Links naar je website

Linkbuilding. Ook geen onbelangrijk voordeel van het persbericht. En met een goed geschreven persbericht, vergroot je de kans dat het nieuws online wordt opgepikt en gedeeld. Nieuwe bezoekers vinden zo jouw website.

Bureau Kurk heeft persberichten geschreven voor o.a.: