De nieuwe stem van DNK tot leven brengen in de theaterbrochure ’25/’26
• De Nieuwe Kolk is níeuw. Met G2K is een heel nieuwe huisstijl en brand voice vormgegeven. De nieuwe pay-off luidt: Zin in! De theaterbrochure voor het komende seizoen is een uitgelezen kans om de nieuwe stem voor het eerst te laten klinken.
Opdrachtgever
De Nieuwe Kolk (bieb - theater - bios)
Wat
Copywriting
Credits voor de rebranding
G2K
Inhoud
Vaststellen vraag
‘Kirsten, kun jij meedenken en meeschrijven aan de nieuwe theaterbrochure? We hebben interviews nodig en zoeken een redacteur die de inhoud van thema-pagina’s en eigen programmering wil redigeren.’
Strategie bepalen
Er ligt een spiksplinternieuwe brand guide met het merkverhaal en de tone of voice van De Nieuwe Kolk. Ook heeft het reclamebureau al enkele redactionele concepten bedacht. Voor mij is het een kwestie van aanhaken en de verdere invulling vorm geven. Met teamleider Marketing Marlies Smit plan ik een kick-off in.
Kick-off
Assen
In De Nieuwe Kolk, in een vergaderruimte naast de kleedkamers voor artiesten.
Héél
veel Zin In!
100+
ideeën passeerden de revue
1
maand voor het schrijven
Uitvoering
Lang niet alle ideeën waarvan tijdens de kick-off wordt besloten ‘gaan we doen’, hebben het gered. Niet alle artiesten waren beschikbaar voor een interview en sommige thema-pagina’s sneuvelen alsnog omdat er na opmaak meer pagina’s zijn dan bedoeld.
Het was snel schakelen en veel meedenken. Heerlijk!
Interviews
Sara Kroos
Lars Pots
Hans Jansen
Peter van der Linde
Themapagina's
Van Drentse bodem
Tips voor verhalenverslinders
Verdere redactie
Voorwoord
Bouwen aan filmbeleving
INKT
Derde dinsdag
CROSSROADS
Dokter in de zaal
Vertelvoorstellingen
'Met minimale richtlijnen en onder hoge tijdsdruk is er toch iets heel moois ontstaan. Kirsten dacht mee. Ze snapt hoe onze wereld (met de artiesten) werkt.'