menu

De Nieuwe Kolk

De nieuwe stem van DNK tot leven brengen in de theaterbrochure ’25/’26

• De Nieuwe Kolk is níeuw. Met G2K is een heel nieuwe huisstijl en brand voice  vormgegeven. De nieuwe pay-off luidt: Zin in! De theaterbrochure voor het komende seizoen is een uitgelezen kans om de nieuwe stem voor het eerst te laten klinken.

Opdrachtgever

De Nieuwe Kolk (bieb - theater - bios)

Wat

Copywriting

Credits voor de rebranding

G2K

Inhoud

Vaststellen vraag

‘Kirsten, kun jij meedenken en meeschrijven aan de nieuwe theaterbrochure? We hebben interviews nodig en zoeken een redacteur die de inhoud van thema-pagina’s en eigen programmering wil redigeren.’ 

Strategie bepalen

Er ligt een spiksplinternieuwe brand guide met het merkverhaal en de tone of voice van De Nieuwe Kolk. Ook heeft het reclamebureau al enkele redactionele concepten bedacht. Voor mij is het een kwestie van aanhaken en de verdere invulling vorm geven. Met teamleider Marketing Marlies Smit plan ik een kick-off in.  

Kick-off

Assen

In De Nieuwe Kolk, in een vergaderruimte naast de kleedkamers voor artiesten.

Héél

veel Zin In!

100+

ideeën passeerden de revue

1

maand voor het schrijven

Uitvoering

Lang niet alle ideeën waarvan tijdens de kick-off wordt besloten ‘gaan we doen’, hebben het gered. Niet alle artiesten waren beschikbaar voor een interview en sommige thema-pagina’s sneuvelen alsnog omdat er na opmaak meer pagina’s zijn dan bedoeld. 

Het was snel schakelen en veel meedenken. Heerlijk!

Interviews

  • Sara Kroos
  • Lars Pots 
  • Hans Jansen
  • Peter van der Linde

Themapagina's

  • Van Drentse bodem
  • Tips voor verhalenverslinders

Verdere redactie

  • Voorwoord
  • Bouwen aan filmbeleving
  • INKT
  • Derde dinsdag
  • CROSSROADS
  • Dokter in de zaal
  • Vertelvoorstellingen
Ook die driedubbele woordwaarde?
Bel mij. Mail mij. Kan allemaal!