Bezoekadres:
De Puddingfabriek
Viaductstraat 3
9725 BG Groningen

06 – 43026254
kirsten [apenstaartje] bureaukurk.nl

Blog van een tekstschrijver

Blog van een tekstschrijver

ook tekstschrijvers maken fouten - spelling en grammatica
Persoonlijke noot
Kirsten Sikkema

Ja, die heb ik zelf gemaakt

‘Heb je die zelf gemaakt?’ vraagt hij.  ‘Jaaah’, zucht ik. ‘Nou, lekkere reclame zeg. Als tekstschrijver ik vindt met -dt schrijven.’ Ja, natuurlijk kan ik wel door de grond zakken.   Altijd hangt er zo’n angst boven m’n hoofd dat er in mijn tekst een

Lees verder »
Persoonlijke noot
Kirsten Sikkema

Het is geen break-up, maar een ‘pauze’

‘Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij.’ Tuurlijk. Bespaar me de mooie praatjes. Het ligt altíjd aan de ander. ‘Je bent de leukste, de knapste, de liefste… maar tóch wil ik wat meer om me heen kijken. Na 10 jaar ben ik mezelf

Lees verder »
blog-aardbeving-griekenland
Persoonlijke noot
Kirsten Sikkema

Wat te doen bij een aardbeving

Laten we vooropstellen dat er twee typen mensen zijn: diegenen die Bear Grylls-stijl in volle overlevingsmodus schieten en de het-zal-zo’n-vaart-niet-lopen-mensen. Ik weet inmiddels dat De Man en ik die twee uitersten belichamen.   Olympia, Griekenland. Het is 1.54 uur ‘s nachts. Ik schiet rechtop in

Lees verder »
tekstschrijver-groningen-mindtime
Persoonlijke noot
Kirsten Sikkema

Wie ben ik

Het was altijd Bill die overeind bleef op het speelbord van Wie ben ik. Of is dat alleen maar zo in mijn herinneringen? Bill had het maar makkelijk. Hij wist wie hij was: man, middelbare leeftijd, kalend en met een oranje baard. Over zijn persoonlijke

Lees verder »
Met een alt-tag optimaliseer je de afbeelding voor Google
SEO
Kirsten Sikkema

SEO: vergeet de afbeeldingen niet

Het is belangrijk om tijd te investeren in het optimaliseren van je website voor zoekmachines. Zoekwoorden op de juiste plaats, goede links en de juiste headings, titles en meta descriptions. Maar vergeet de afbeeldingen niet. Vrijwel elke website maakt gebruik van afbeeldingen. Google ‘leest’ echter

Lees verder »
Prijs-kwaliteitverhouding
Taal
Kirsten Sikkema

Nog zo’n leuke: prijs-kwaliteitverhouding

Daar gaan we weer… Is het nu prijskwaliteitverhouding… Of prijs/kwaliteit verhouding… of toch prijskwaliteit verhouding? Met een streepje en geen spatie Houd maar op. Dit woord heb ik nu al zo vaak voorbij zien komen in zoveel verschillende vormen, dat ik het op een gegeven

Lees verder »
SEO teksten schrijf je voor je bezoeker
SEO
Kirsten Sikkema

SEO-webteksten schrijf je voor je bezoekers (2)

Nogmaals, de teksten op je website staan er om de bezoekers te informeren en te overtuigen. Ze moeten helder zijn, goed leesbaar, aandacht vasthouden. Om dit te bereiken richt je ze op je doelgroep en hun kennis en behoeften. Daarna komt SEO – zoekmachine-optimalisatie –

Lees verder »
SEO teksten schrijf je voor je bezoeker
SEO
Kirsten Sikkema

SEO-teksten schrijf je voor je bezoekers (1)

Je hebt een nieuwe website. Een prachtig staaltje webdesign waar je vierkant achter staat, net als achter je product of dienst. Nu nog die overtuigende, heldere en zoekmachinevriendelijke teksten. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is belangrijk. Heus. Maar is het niet nóg belangrijker dat je bezoeker je teksten graag

Lees verder »
marketing u of jij
Taal
Kirsten Sikkema

Doelgroepgericht schrijven: u of jij?

De kern van doelgroepgericht communiceren is nadenken en afwegen via welke kanalen, met welke boodschap en in welke woorden je een doelgroep aanspreekt. Een terugkerende vraag – die ik aan opdrachtgevers stel, maar die zij ook aan mij voorleggen – is: zeg ik liever u of je/jij/jou

Lees verder »
te allen tijde
Taal
Kirsten Sikkema

Taaltip: te allen tijde

Ten allen tijden, ten alle tijde… Correct is ’te allen tijde’, maar het is en blijft een lastige uitdrukking, die nogal eens verkeerd wordt gebruikt. De regels Als ik heel eerlijk ben, de regels die hiervoor gelden kan ik zelf niet goed uitleggen. Voor mij

Lees verder »
Nieuwsbrief