Bezoekadres:
De Puddingfabriek
Viaductstraat 3-3
9725 BG Groningen

06 – 43026254
kirsten [apenstaartje] bureaukurk.nl

Freelance marketing

Marketing

Effectieve marketing? Dat begint met een goed verhaal.

Ik werk als freelancer voor organisaties en projecten. Daarbij begeleid ik de marketing op het praktische niveau van de juiste teksten voor website, brochures en social media. Maar ook op conceptueel vlak door reclamecampagnes in woord en beeld uit te werken.

Het begint met een goed verhaal

‘Even’ een treffende tekst schrijven om meer te verkopen. Het valt vaak flink tegen. Bovendien staat een verhaal nooit op zichzelf. In het wilde weg teksten delen zonder enige lijn of strategie is als schreeuwen voor een lege zaal: je hebt geluk als iemand net voorbij de entree loopt en even luistert, laat staan zich aangesproken voelt.

Ik pak het liever anders aan. Met een goed doordacht plan van aanpak krijgt de marketingcommunicatie een eigen smoel en breng ik de beoogde doelgroepen in kaart. Want als je weet wie er in je zaal zitten en wat zij zoeken, bereid je een veel doeltreffender verhaal voor.

Propositie, positionering en pay-off

Een goed verhaal gaat terug naar de kern van het merk en het product. Daarom begin ik altijd met een gesprek met jou, de opdrachtgever. Wat laat jou glimlachen als je denkt aan je werk? Hoe is het ooit begonnen en hoe ziet de toekomst eruit? De why, how en what haal ik tijdens een eerste brainstormsessie naar boven.
Wat volgt zijn de eerste teksten: een pay-off in combinatie met een stevige positioneringstekst en de beloftes naar de consument. Deze maken
in een oogopslag duidelijk wat de meerwaarde is van het merk of product.
Dit positioneringsdocument vormt de belangrijke basis voor alle verdere marketing en communicatie.

Je merk sterk in de markt zetten

Met dit stevige fundament zetten we de stap naar de markt: het introduceren van je merk of product aan de mensen die het gaan kopen. In het positioneringsdocument vinden we de belangrijkste boodschappen voor op de website en de sociale media.

Vervolgens breng ik de overige middelen en mogelijkheden in kaart. Welke kanalen activeren we en met welke boodschap? Welke campagnes start je op gedurende het jaar? Een marketingcommunicatieplan creëert overzicht voor de toekomst en zorgt ervoor dat je nooit te laat bent met het opstarten van een nieuwe actie of campagne.

Een dedicated medewerker voor marketing en communicatie:

  • Van strategie tot uitvoering
  • Achtergrond in online advertising (Adwords, Facebook) en contentmarketing
  • Een solide basis voor je merk vanuit positionering en propositie
  • Effectieve communicatie voor diverse doelgroepen
  • Hands-on teamplayer
  • Verbinding tussen management en andere afdelingen

Zoek jij een freelance marketingspecialist en tekstschrijver voor een project?

Ik adviseer, bedenk, coördineer en schrijf graag mee.