• Copy en communicatie
• Creatief met korte en lange verhalen voor betekenisvolle merken.
Copywriter en communicatie-adviseur voor culturele en maatschappelijke organisaties
Jij wilt tentoonstellingsteksten waarvoor mensen in de rij staan. Activaties waarmee bezoekersaantallen door het dak gaan. Nieuwsbrieven waar mensen naar uit kijken om te lezen. Een pay-off die mensen on-tiegelijk lang bijblijft. Een campagne die blijft hangen tot ver nadat de posters zijn vervangen. En levensechte verhalen van echte mensen waarvan de poriën haast te tellen zijn.
Jij hebt grotere doelen.
Jij wilt fans.

Het verhaal neerzetten
Vraag vaststellen
– oftewel: het vooronderzoek
De fase van heel veel vragen van mij en antwoorden van jou. En dan: stampen en wringen om tot de kern te komen.
Strategie bepalen
– uitstippelen maar
De vraag is helder. Nu kom ik met de ideeën en passende middelen die de boodschap bij de doelgroep krijgen.
Input ophalen
– recht op het doel af
Interviews. Koppen thee. Belminuten. Veldbezoek. Teams-meetings. Aantekeningen. En nog meer aantekeningen.
Puzzelen
– this is where the magic happens
Schrijven geblazen: de kernboodschap giet ik in de uiteindelijke vorm(en), toegespitst op de doelgroepen en gekozen middelen.
Het Verhaal
– alle middelen
Het is maar net wat er uit jouw vraag rolt. Een marketingcampagne? E-mailsequentie? Magazine? Brochure? Website? Tone-of-voice document? Merkmanifest? Landingspagina?

De verhalen die uit deze werkwijze rollen zijn superspecifiek
- Het is de kalender die basisschoolleerkrachten in Drenthe op hun bureau hebben staan, met elke week een creatieve opdracht die hen prikkelt om meer te doen met cultuureducatie in hun klas.
- Het is de landingspagina filmeducatie voor leraren en filmmakers waarop zij aan de hand worden genomen in wat filmeducatie is, motiverende woorden lezen van collega-professionals die hen voorgingen, en met instapklare lessen op elk niveau aan de slag kunnen.
- Het zijn de opleidingspagina’s die toekomstige mbo-studenten het gevoel geven dat deze school hen begrijpt, met de ins and outs in toegankelijke, klare taal.
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Verhalend. Verantwoord. Vooruit.
Woorden hebben kracht. Ze kunnen bouwen, verbinden en veranderen. Ik zet mijn woorden in voor de idealen en ideeën van duurzame doeners, kunst en cultuur.
Ik doorsta de Hufterproef.
Verhalen voor verandering en verbeelding
met drie-woorden-beoordeling van de opdrachtgevers




