Opdrachtgever VrijdagOnline / Wat Nieuwe Pay-off, kernwaarden en why / Oplevering juni 2018
Jouw website van ons
VrijdagOnline staat 8 jaar na de oprichting voor een nieuwe uitdaging. Ooit opereerden zij in een nichemarkt – kwalitatief hoge websites voor een betaalbare prijs, ideaal voor kleinere ondernemers. Nu, dankzij een groeiende groep ‘websitecowboys’ die de werkwijze, maar niet de kwaliteit van VrijdagOnline soms een-op-een kopiëren, merken zij een stijgend wantrouwen in de markt.
Dus wil VrijdagOnline helder zicht hebben op datgene wat het bedrijf eigen maakt en ‘waarom’ het zich inzet voor zijn klanten. Uit het analyseren van de persoonlijke beweegredenen van de medewerkers van VrijdagOnline, rolden de volgende twee zinnen: [qodef_highlight background_color=”#FE4741″ color=”#F7FFFF”]Wat wij maken voor jou, is ook iets waar wij trots op zijn. Het is een traject dat we samen ingaan.[/qodef_highlight]
De nieuwe pay-off noemt de core-business van VrijdagOnline (websites). ‘Ons’ kan bovendien op twee manieren gelezen worden:
- Ons = de ondernemer en VrijdagOnline samen
- Ons = VrijdagOnline
Beide betekenissen benadrukken dat VrijdagOnline de ondernemer steunt: het maken van jouw website, is een proces van ons samen. Het is bovendien een subtiele verwijzing naar vertrouwen. Vertrouw ons, want het is óók onze website. Visueel kun je ook het ‘delen’ erin terug laten komen.
Voor VrijdagOnline waren we al een tijdje op zoek naar een nieuwe pay-off en ‘why’. Na een uitgebreide brainstormsessie en interview kwam Kirsten met een perfect passend idee.
Zowel de nieuwe pay-off als de why (waarom doen we wat we doen) passen exact bij hoe wij dagelijks werken: Jouw website van ons. ‘Van ons’ omdat we elke website die we bouwen, benaderen alsof het onze eigen is, omdat we samen met onze klant trots willen zijn op het resultaat dat we neerzetten. Dit is in zijn eenvoud zo’n exacte weergave van de cultuur bij VrijdagOnline dat we dit nooit zelf hadden kunnen bedenken. Bedankt Kirsten!Joost Klein, VrijdagOnline