marketing roadz, copywriting en art direction

Roadz

Opdrachtgever Roadz   /   Designs & art direction Buenaparte  /   Mijn rol Pay-off / Merkbeloften / Teksten website / Facebookmarketing / Sociale media-beheer / Nieuwsbrieven


Een opvallende introductie

Als nieuwe, nog te openen zaak met industriële en landelijke ontwerpen willen de eigenaren van Roadz zich van het begin af aan onderscheiden van andere woonwinkels. Samen met art director Buenaparte ging ik om tafel: waar draait het om bij deze klant? Wat bieden ze en hoe kan dit tot uiting worden gebracht in tekst en beeld? Na een stevige why, how, what-sessie is de pay-off geboren:

Weg van wonen.

Roadz is de eerste afslag naar je nieuwe interieur. Je vindt er verfrissende ontwerpen en bijzondere woonitems. In de drie maanden tot de opening van de winkel heeft deze pay-off samen met de daarbij geformuleerde merkwaarden (onderscheidend, ondernemend, ongedwongen) volop lading gekregen. Onder andere via de website, een sociale mediacampagne met advertenties op Facebook en Instagram, een guerilla-actie en met een stand op diverse fairs in Noord-Nederland.

 

Nieuwsbrief